divendres, 12 de gener del 2018

El nen de traspàs


Amb deu anys, el Daniel se sent diferent de la resta perquè ha nascut un 29 de febrer; és per això que a l’escola li diuen “Traspàs”.


Aquest llibre és un relat en primera persona de les seves experiències, pensaments i emocions: des de la rebel·lia, a la incomprensió, sense oblidar el primer amor i la reafirmació de l’amistat.
Per sobre de tot, “El nen de traspàs” és un text molt divertit, narra situacions quotidianes que a vegades es compliquen…




José Luis Alonso de Santos - Il.lustrat per Federico Delgado


  • Per pensar, per comentar:
  • En què s'assemblen l'aneguet lleig i aquest llibre?
  • Creus que si tens alguna cosa diferent dels altres és més difícil viure?
  • Com t'imagines els pares del protagonista?
  • T'agradaria haver nascut el 29 de febrer?

50 comentaris:

  1. La portada és molt bonica.
    I ja tinc ganes de començar-lo avui mateix.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Nil.
      Doncs a veure si t'agrada el llibre. És una història molt tranquil.la i normal, amb alguna broma i algunes coses per pensar.
      Fins aviat

      Elimina
  2. En traspàs és adiví.
    Ja me acbat el primer capítol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia i bona advertència.
      T¡hagués agradat néixer el 29 de febrer?
      Fins ara.

      Elimina
    2. A mi me hagués encantat néixer el 29 de febrer.
      Perquè em trobaria diferent que els altres.

      Elimina
    3. I per què t'agradaria ser diferent Nil?
      No creus que tots som diferents ja?
      Un petó

      Elimina
    4. Però diferent de nèixement

      Elimina
    5. És cert, és una petita diferència.
      Fins aviat Nil

      Elimina
  3. Avui segon capítol.
    Cada dia un capítol.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo sòc un dels que llegeixen molt lent.

      Elimina
    2. Veig que més que lent, llegeixes amb molt d'ordre.
      Però, t'agrada llegir?
      Un petó

      Elimina
  4. Anna m´esta encantant el nen del traspàs

    ResponElimina
    Respostes
    1. dons jo opino diferent que tu FRAN

      Elimina
    2. Hola a tots. M'agrada que hi hagi diferents opinions sobre el llibre, però, no podríeu argumentar-les una mica? dir el per què?
      Fins aviat

      Elimina
  5. Hola Anna,
    crec que aquest llibre no me acaba d'agradar.
    El que no m'agrada d'aquest llibre es que el trobo avorrit.
    Es normal?

    ResponElimina
    Respostes
    1. Tothom te els seus gustos biel

      Elimina
    2. Hola Biel, i Fran.
      Té raó en Fran, tothom té els seus gustos, però de vegades, que ens agradi o no una cosa també depèn de com la mirem. (o llegim)
      Un petó

      Elimina
  6. Estic pel capítol quatre. M`he enganxat i estic anciós per saber com acaba l`història.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Paulo.
      Per què creus que t'ha enganxat el llibre?
      Un petó

      Elimina
    2. Hola, m'he enganxat el nen de traspàs està en coma i no sécom acabarà tot. Adéu.

      Elimina
    3. Hola Paulo.
      És veritat, sovint és la intriga el que més ens enganxa a un llibre.
      Que tinguis bona lectura.

      Elimina
  7. NO m´agrada llegir, ho trobo avorrit,

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Nil.
      Llegir en general?
      Llàstima, no és que llegir sigui imprescindible per la vida, però és important, ajuda bastant a entendre les coses i formar-se criteri...
      Però no et preocupis, potser més endavant t'agradarà.
      Una abraçada

      Elimina
  8. La que es va liar a l´armari.
    Jo lo primer que feria és que trancria l´armari. Perquè lo primer és que tu estiguis bé.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Nil.
      No acabo d'estar del tot d'acord amb tu. De vegades les coses són complicades i potser el primer no és estar bé en aquest moment, sinó pensar una mica endavant i en els altres.
      Un petó

      Elimina
  9. En el llibre hi han MOLTES bromes

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Nil.
      Ja que parles de bromes, tu creus que es pot fer broma de totes les coses i tots els temes, o hi ha temes que millor no fer-ne broma?
      Fins ara

      Elimina
  10. No es pot fer una broma de matar algú ,seria de malt gust.Però lo que si que es pot fer és una broma que dius que te has menjat algo i no tu has menjat.O que ha desaparegut alguna cosa i li has agafat tu. Clar, sempre pots fer la broma, però després li has de tornar lo que hagis agafat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Nil.
      M'agrada la raó que poses per no fer bromes d'alguna cosa "seria de mal gust", perquè trobo que valora el criteri personal.
      Un petó

      Elimina
  11. M´ha agradat molt la part de furbol

    ResponElimina
  12. Quan inicies un capítol hi ha un poema que fa riure dos exemples.
    PER DINAR MENJO LLETRES I PER POSTRES LES COMES I ELS PUNTS.
    QUAN PELES LES MANDARINES OPERES A DE LA PELL.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies per les frases Nil, molt ben triades!
      Una abraçada

      Elimina
  13. Ahir vaig comensar el llibre i ja le acabat.Molt xulo,el que més m'ha agradat es que a cada capítol hi ha un vers hi al final t'explica el perquè.

    ResponElimina
  14. A més la frase que m'ha agradat es : Els estels són bombetes que penjen els astronautes al cel. Preciosa .La que més m'ha agradat.

    ResponElimina
  15. Sembla que les frases que he escrit jo, estan malament perquè ho he fet de memòria I no tenia el llibre.

    ResponElimina
  16. També em va agradar la frase que a escrit al blog en Nil però no l'he ficat.

    ResponElimina
  17. Bon dia Nil i Martina.
    És estupendo això de fixar-se en les frases, perquè jo sempre he pensat que els llibres ens ensenyen maneres de dir coses diferents de la manera de parlar.
    Un petó als dos

    ResponElimina
  18. Vaig per el capítol 5 i estic inpesient per contínoar-lo ara,estic llegint un atles.

    ResponElimina
  19. Me´l estic llegint i vaig pel capítol 6 m´està encantant!!!Una abraçada.

    ResponElimina
  20. Hola m´esta agradant molt.M´agraden els poemes de cada capítol.

    ResponElimina
  21. Quan me acabi el atles el coninuaré. Faig com una pausa .

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Nil C.
      Jo també ho faig això de fer una pausa, és com si pugués llegir més tranquil.la.
      Que tinguis bona lectura!

      Elimina
  22. Quan me´l acabi te'l recomano Anna.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja l'he llegit Nil, i em va agradar.
      En saps treure alguna conclussió per a la vida real?
      Un petó

      Elimina
  23. M'agrada perqué a cada capítol surt una dita diferent

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Júlia.
      Això de les dites ho heu dit bastants i m'agrada que us hi hagueu fixat.
      Jo també ho vaig trobar molt bonic.
      Un petó

      Elimina
  24. Algunes dites son una mica extranyes i alhora divertides :)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Júlia.
      Copia'm alguna d'aquestes dites, per favor, tinc ganes de llegir-les.
      Un petó

      Elimina

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.